M'agradaria destacar alguns dels aspectes mencionats per ell com que:
- Els ordinadors ens van introduir al món digital
- La imatge té un codi universal
- És molt important la manera d'enfocar la lent, com es posa la lent de la càmera: els plans, la perspectiva, el contrapicat. Per tant, hem de saber i veure a través de la lent ja que és la que ens mostra la realitat.
- L'educació pels mitjans no pot ser un únic autor, sinó que també poden intervenir la família i l'escola com a principal. Si el nen no rep afecte per la seva família incideix en ell, i és molt probable que interactuï més amb altres mitjans com la televisió.
- Cal educar a través dels mitjans digitals i de comunicació -> innovació.
- És importantíssim tenir clar que la imatge és complementària a la paraula del professor o del llibre, per tant, tot lo visual és " de segona mà". S'ha d'educar a través del llibre i del professor i no visualment, atès que el vídeo, el power point... són només un suport i per això no pot tenir més pes que l'explicació del professor o el llibre de l'alumne.
- No obstant això, és necessària una alfabetització múltiple a l'escola per a potenciar i així educar amb l'ajuda del món digital i audiovisual i fer un ús intel·ligent d'ells. És a dir, ens ensenyen a llegir i a escriure, però també cal que ens ensenyin en l'àmbit digital a fi d'entrenar l'ull, l'oïda, ser crític i actuar amb conseqüència.
Tot seguit, vam analitzar 4 anuncis:
- El de GALERIES: el primer que es percep és una sensació de caos, d'exageració i alhora alegria. Mentre que al principi, els nens estan avorrits, quan finalitza la classe passen a l'alegria absoluta. Veiem com el tractament de la llum és molt important, va augmentant la llum progressivament a mesura que avança l'anunci, així, al inici hi ha sensació poc agradable, avorriment, i al final com que guanya color percebem una sensació completament diferent: més alegre, i més accions. La música connecta amb els espectadors i la càmera lenta, un ritme pausat en què només accentua allò que vol transmetre. Les accions que veiem són les que normalment prohibim el nen, i tanmateix ens treuen un somriure de la cara. També és cert, que els valors que ens presenta no són positius atès que veiem una falta de respecta cap al professor i entre ells mateixos. Així, tot el mencionat anteriorment és el que es té en compte alhora de gravar un anunci.
- El següent anunci el del GOLF: que associa el producte que vol vendre, el cotxe, amb la felicitat, el tenir èxit. La llum blanc i negre provoca una sensació de serietat, en què no es vol destacar res en concret. La música és clàssica i elegant i bastant melancòlica. I la càmera constant. Els valors que ens transmet és el de tenir èxit a través d'un objecte. La intenció d'aquest anunci és la de convèncer que tots necessitem algú o alguna cosa en què confiar, ell és un fracassat, tothom li falla, però el cotxe no li fallarà mai.
- Anunci de la COLÒNIA BARBIE, que el missatge que ens dóna és el d'abandonar el millor amic (que en aquest cas era el gos) per la colònia de la nena.
- I finalment, l'anunci del SEAT, "oh brother", que veiem com juguen amb els valors de les famílies/persones per vendre'ns un cotxe.
Per tant, molts anuncis el que fan és llençar missatges subliminals, que nosaltres com espectadors hauríem de saber llegir, ja que d'alguna manera ens manipulen.
Així doncs, desprès d'aquesta classe t'adones com els anuncis haurien d'estar controlats,. Hi ha anuncis que fins i tot et poden ferir els sentiments. Com el cas d'un anunci de Barcelò Cream en què llencen les cendres d'una amiga al mar, i com si tinguessin una força sobrenatural van cap a un vaixell ple de gent bevent i passant-s'ho bé. Finalment acaba amb la frase: "que siga el momento". Amb les morts de les persones no es pot jugar.
Aquí us el deixo perquè el visioneu:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada